ربیعی درباره مفهوم فساد تخیل از منظر فارابی تحلیل کرد: " از نگاه فارابی، فساد تخیل،پیامد هنر نادرست است و تخیلی که بیمار شود، حقیقت و زیبایی هنر را درک نخواهد کرد.  همان‌گونه که سلامت حواس، شرط لازم برای درک امور مطبوع حسی است، سلامت تخیل هم شرط لازم برای درک زیبایی‌های صناعات است. سلامت تخیل که ناشی از تربیت معنوی و روحانی است، در شکل آرمانی خود، از کار و تلاش در جامعه‌ای وحیانی قابل دستیابی است و به‌نظر می‌رسد این دیدگاه، در بطن تلاش‌های هنرمندان و پژوهشگران هنر انقلاب اسلامی تا به امروز وجود داشته است."

رئیس پژوهشکده هنر، مشخصات هنر انقلاب اسلامی را با توجه با رویکردی که فارابی در تعریف هنر دارد، اینگونه نتیجه‌گیری کرد: " هنر انقلاب، پیوند محکمی با جامعه داشته است و به نوعی وظیفه اجتماعی هنرمنداد قلمداد می‌شود. در هنر انقلاب، هنرمند باید تخیل را برانگیزد و در عین حال هم باعث ارتقا روحیه هنری و سلامت روحی باشد. محتوا در هنر انقلاب، اهمیت دارد و با فرهنگ و رسوم جامعه، تناسب خود را مدنظر داشته است.

این پنل، با جمع‌بندی دبیرعلمی همایش "چهل چراغ هنر؛ جستاری در چهل سال هنر انقلاب اسلامی ایران" کار خود را به پایان برد.