شاعران قمی در رثای امیرالمومنین علی(ع) سرودند

شاعران قمی در رثای امیرالمومنین علی(ع) سرودند
محفل شعرخوانی ماه مبارک رمضان با حضور شاعران جوان و شناخته شده قمی عصر دوشنبه 22 خردادماه 1396 در آستانه فرارسیدن شب‌های قدر در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
کد خبر :  ۱۲۱۳۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، محفل شعرخوانی ماه مبارک رمضان با حضور شاعران جوان و شناخته شده قمی عصر دوشنبه 22 خردادماه 1396 در آستانه فرا رسیدن شب‌های قدر در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد. موضوع اغلب اشعار قرائت شده در این محفل که با اجرای محمد جواد شرافت همراه بود، ماه مبارک رمضان، حضرت امیرالمومنین علی(ع) و اهل بیت(ع) بود. فاطمه سلیمان‌پور، رقیه ندیری، نعیمه وافی، سید حمید رضا برقعی، حجت الاسلام جواد محمد زمانی، حسن خسروی وقار، سید جواد میرصفی، محمد میرزایی، محمدجواد الهی‌پور، محمد رفیعی، محمدجواد قیاسی، صدرا کاوه، اصغر هدایتی و علیرضا علی بیگی از جمله شاعرانی بودند که در این محفل به شعرخوانی پرداختند.

در این میان با پخش ویدئویی از زندگی و شعرخوانی مرحوم امیرحسین مومنی شاعر آئینی قمی، یاد او گرامی ‌داشته‌شد و از پدر مرحوم مومنی با اهدا لوحی تقدیر شد. همچنین تعدادی از شاعران حاضر در این مراسم به بیان خاطراتشان از مرحوم مومنی پرداختند.

از دیگر بخش‌های این محفل رونمایی از کتاب «مواهب» که در برگیرنده برگزیده اشعار نخستین کنگره شعر نیایشی «مواهب» است، بود. این مجموعه که به کوشش محمد بابایی دبیر کنگره تهیه و چاپ شده‌است، شامل آثاری از استاد محمد علی مجاهدی، عباس احمدی، سید مهدی موسوی، مریم سقلاطونی و برگزیدگان نخستین کنگره شعر مواهب است.

همچنین در این محفل فراخوان دومین کنگره شعر نیایشی «مواهب» که با موضوع «مناجات شعبانیه» برگزار می‌شود، تشریح شد. پایان بخش محفل شعرخوانی ماه مبارک رمضان اقامه نماز جماعت و نشستن شاعران درکنار یکدیگر بر سفره افطار بود.

 

 

ارسال نظر