هم‌زمان با هفته دفاع مقدس

کارگاه فیلم‌سازی «روایت مقاومت» برگزار شد

کارگاه فیلم‌سازی «روایت مقاومت» برگزار شد
کارگاه فیلم‌سازی «روایت مقاومت» با حضور احمدرضا داوری کارگردان و مدرس دانشگاه و جمعی از فیلم‌سازان جوان استان عصر یکشنبه 2 مهر ماه1396 هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر :  ۱۹۶۶۲

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، کارگاه فیلم‌سازی «روایت مقاومت» با حضور احمدرضا داوری کارگردان و مدرس دانشگاه و جمعی از فیلم‌سازان جوان استان عصر یکشنبه 2 مهر ماه 1396 هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد. در بخش نخست این کارگاه که با هدف تجربیات‌اندوزی در مقوله ساخت تیزر فرهنگی و کلیپ برگزار شد، احمدرضا داوری روند ساخت یک فیلم از مرحله سوژه‌یابی، طراحی و نگارش فیلم‌نامه تا کارگردانی و مراحل نهایی ساخت را با حاضران که جمعی از مستندسازان تجربی بودند مرور کرد.

داوری که کارگردانی فیلم‌ مستند و کلیپ را در کانامه خود دارد در بخش عملی کارگاه نیز مباحثی مانند توجه به جزئیات، چگونگی آغاز فیلم و پی‌ریزی ساختار یک فیلم و تیزر را با ذکر مثال و نمونه‌هایی برای حاضران مطرح کرد. وی در ادامه با نمایش بخشی از فیلم در حال تدوین «از مصطفی تا مصطفی» که توسط یکی از فیلم‌سازان این کارگاه و با موضوع شهدای مدافع حرم در حال ساخت است، به برشمردن ایرادات و تحلیل این اثر تصویری پرداخت. همچنین مقرر شد تا این کارگاه‌ها به صورت یک دوره‌ی کاربردی و با هدف بحث حول شیوه‎ی‌کار و با هدف تقویت جنبه‌های فنی و هنری فیلم‌های در حال ساخت فیلم‌سازان حاضر در این کارگاه ادامه یابد.

 

 

ارسال نظر