کانال کمیل در عصرانه نمایش حوزه هنری قم دیده شد

کانال کمیل در عصرانه نمایش حوزه هنری قم دیده شد
عصر دوشنبه 7 اسفند ماه 1396 جلسه نمایش فیلم تئاتر کانال کمیل و تحلیل این اثر نمایشی با حضور سید حسین فدایی‌حسین نویسنده نمایشنامه کانال کمیل، در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر :  ۲۲۴۳۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، عصر دوشنبه 7  اسفند ماه 1396 جلسه نمایش فیلم تئاتر کانال کمیل و تحلیل این اثر نمایشی با حضور سید حسین فدایی‌حسین نویسنده نمایشنامه کانال کمیل، در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد. در ابتدای این عصرانه فیلمی از اجرای نمایش کانال کمیل در سال 1378 به کارگردانی کورش زارعی به نمایش گذاشته‌شد. پس از این اکران احمد سلیمانی مربی کارگاه بازیگری «اولین تجربه» به معرفی این اثر نمایشی پرداخت و به چگونگی اجرای این اثر، روند تولید آن و موفقیت‌هایی که در جشنواره‌های مختلف به‌ دست آورده‌است پرداخت و هنرجویان و علاقمندان حاضر در سالن سوره را به دقت در ابعاد مختلف این نمایش دعوت کرد.

در ادامه سید حسین فدایی‌حسین نمایشنامه‌نویس، مدرس و محقق تئاتر به شکل‌گیری ایده و نمایشنامه کانال کمیل پرداخت و ایده نمایشنامه این اثر را محصول داشته‌های شخصی‌اش از دوران دفاع مقدس و ادغام آن با عنصر خیال دانست و مکان و افراد خاص را مقدمه پیدایش ایده این نمایش دانست.

دیگر کارشناس این جلسه محمدرضا آزاد کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و مدرس تئاتر بود. وی به لزوم نگاه امروزی به نمایش کانال کمیل اشاره کرد و تفاوت گفتمان و ادبیات آن دوره و اکنون را مورد دقت قرار داد. آزاد همچنین بر لزوم توجه به خاطرات این دوره از تاریخ معاصر کشورمان تاکید کرد.

این مدرس دانشگاه موفقیت‌های دراماتیکی را که دوران دفاع مقدس برای یک هنرمند ایجاد کرده، مهم و قابل اعتنا ارزیابی کرد و به مقوله تقصیر، تاوان و جبران یک رفتار در نمایش کانال کمیل پرداخت.    

 

 

ارسال نظر