تکریم استاد مجاهدی پدر شعر آیینی کشور در قم

تکریم استاد مجاهدی پدر شعر آیینی کشور در قم
عصر پنجشنبه نهم فروردین 1397 در همایش «عصر شعر علوی» از استاد محمدعلی مجاهدی پیشکسوت شعر آیینی کشور، تجلیل شد.
سه‌شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر :  ۲۲۸۳۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، عصر پنجشنبه نهم فروردین 1397 در همایش «عصر شعر علوی» از استاد محمدعلی مجاهدی پیشکسوت شعر آیینی کشور، تجلیل شد. بخش نخست این همایش به شعرخوانی شاعران آئینی در وصف امیرالمومنین علی(ع) اختصاص یافت. در این بخش بیش از 25 شاعر جوان قمی سروده‌های خود را برای حاضران قرائت کردند و سپس رضا اسماعیلی و محمدعلی مجاهدی از اساتید برجسته شعر آیینی کشور به سخنرانی پرداختند.

رضا اسماعیلی با بیان اینکه محبت به اهل بیت(ع) باید با معرفت نسبت به آن‌ها همراه باشد، یادآور شد: «شاعران آیینی باید تلاش کنند تا از بزرگان دینی تندیس عزت بسازند. اشعار آیینی نباید در مخاطب احساس ترحم به اهل بیت(ع) را ایجاد کند.»

محمدعلی مجاهدی نیز با اشاره به اینکه شاعر در شعر آیینی باید جزئی‌نگر باشد، اظهار کرد: «جزئی‌نگری در جهان امروز موجب شده‌است تا انسان اهداف بسیار بزرگی را در نظر بگیرد و به موفقیت برسد.»

در پایان این همایش نیز در آستانه روز پدر و سالروز تولد امیر مومنین علی(ع) با اهدای لوح از تلاش‌های بی وقفه استاد محمد علی مجاهدی در طول عمر ادبی‌ ایشان، تجلیل شد. علاوه بر استاد مجاهدی از 14 شاعر برتر قمی نیز تقدیر شد. این برنامه به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم و انجمن ادبی قم برگزار شد.

 

 

ارسال نظر