«نمایش سگ‌ها مادرت را خوردند» اجرا و نقد شد

«نمایش سگ‌ها مادرت را خوردند» اجرا و نقد شد
نمایش «سگ‌ها مادرت را خوردند» نوشته میثم فرهمندیان به کارگردانی فاطمه خلج با حضور هنرجویان، هنرمندان تئاتر قم و داوران جشنواره پنجمین جشنواره تئاتر کارگاه اولین تجربه برگزار شد.
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
کد خبر :  ۲۴۳۹۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، نمایش «سگ‌ها مادرت را خوردند» نوشته میثم فرهمندیان به کارگردانی فاطمه خلج با حضور هنرجویان، هنرمندان تئاتر قم و داوران جشنواره پنجمین جشنواره تئاتر کارگاه اولین تجربه برگزار شد. در این اجرا که از ساعت 15 در سالن سوره حوزه هنری استان قم به روی صحنه رفت، پریسا طراوتی برای نخستین بار در مقابل تماشاچیان به روی صحنه رفت. در این اجرا عباس جلالی‌پور از هنرجویان دوره‌های پیشین کارگاه اولین تجربه نیز او را همراهی کرد.

پس از اجرای نمایش و در سالن آسمان حوزه هنری قم جلسه نقد و بررسی با حضور علی ثقفی کارگردان و بازیگر تئاتر برگزار شد. وی با اشاره به خلاقیت نویسنده نمایشنامه در خلق یک اثر نمایشی قابل قبول، مشخص نبودن مخاطب و سردرگمی مخاطب از اینکه بازیگر با چه کسی صحبت می‌کند را از ضعف‌های متن نمایشنامه دانست.

وی در ادامه با اشاره به مقوله بازیگری در تئاتر از هنرجویان کارگاه اولین تجربه خواست تا به بازی خود پیچیدگی دهند. وی بازیگران را به سه دسته تقسیم‌بندی کرد؛ نخست دسته‌ای که به مرحله رها کردن خود نرسیده‌اند، دسته دوم کسانی که توانسته‌اند خود را رها کنند و دسته سوم بازیگرانی که به کنترل خود و نقش‌شان می‌پردازند. او از هنرجویان بازیگری خواست تا درباره نقش با قضاوت و پیش‌داوری برخورد نکنند و احساسشان را به صورت عریان در معرض دید مخاطب قرار ندهند. 

 

ارسال نظر