کارگاه «نقش کارگردان در هدایت بازیگر» برگزار شد

کارگاه «نقش کارگردان در هدایت بازیگر» برگزار شد
ظهر دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1397 با حضور محسن حسن‌زاده کارگردان و مدرس شناخته‌شده‌ی تئاتر و هنرجویان کارگاه اولین تجربه، ورکشاپ «نقش کارگردان در هدایت بازیگر» برگزار شد.
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
کد خبر :  ۲۴۴۲۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری قم، ظهر دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1397 با حضور محسن حسن‌زاده کارگردان و مدرس شناخته‌شده‌ی تئاتر و هنرجویان کارگاه اولین تجربه، ورکشاپ «نقش کارگردان در هدایت بازیگر» برگزار شد. مدرس این کارگاه سوابق درخشانی در حوزه بازیگری و کارگردانی تئاتر دارد و دارنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی در بخش تئاتر ایران از سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

حسن‌زاده در ابتدای کارگاه که در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار می‌شد، به تعریف نمایشنامه پرداخت و نمایشنامه‌ی مناسب برای کارگردان مبتدی را متنی دانست که در آن به منطق عینی روابط انسانی و اصول منطبق بر زندگی واقعی توجه شده‌باشد. وی خاطر نشان کرد که کارگردان بر اساس دیدش به جامعه، متنی را انتخاب می‌کند و با اجرای نمایش فرآینده انتقال تجربیات از کارگردان به بازیگر و از بازیگر به تماشاچی اتفاق می‌افتد.

محسن حسن‌زاده در ادامه یادآور شد که کارگردان بوسیله‌ی بازیگر به نمایشنامه جان می‌بخشد. وی همچنین به تعریف تخیل پرداخت و تخیل را پل ارتباط بین کارگردان و بازیگر و بازیگر و مخاطب دانست. حسن‌زاده مهمترین وظیفه کارگردان را برانگیختن تخیل بازیگر دانست.

کارگردان نمایش «فرجام سفر طولانی طوبا» در ادامه به روش‌های برانگیختن تخیل بازیگر که در حوزه ناخودآگاه و غیرارادی او فعال است، پرداخت و در این خصوص بداهه‌پردازی را به‌عنوان یکی از روش‌های تحریک تخیل بازیگر مورد دقت قرار داد و به صورت عملی بستر حضور بازیگر بر روی صحنه را برای هنرجویان حاضر در کارگاه تشریح کرد.

 

ارسال نظر