آغاز اجراها در دومین روز جشنواره اولین تجربه

آغاز اجراها در دومین روز جشنواره اولین تجربه
نمایش «اثر پرتوهای گاما روی گل‌های همیشه بهار ساکنین کره ماه» نوشته پل زیندل به کارگردانی حسین علایی با حضور هنرجویان، هنرمندان تئاتر قم و داوران پنجمین جشنواره تئاتر کارگاه اولین تجربه برگزار شد.
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
کد خبر :  ۲۴۴۲۲

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، نمایش «اثر پرتوهای گاما روی گل‌های همیشه بهار ساکنین کره ماه» نوشته پل زیندل به کارگردانی حسین علایی با حضور هنرجویان، هنرمندان تئاتر قم و داوران پنجمین جشنواره تئاتر کارگاه اولین تجربه برگزار شد. این نمایش که نخستین اجرای هنرجویان کارگاه اولین تجربه در روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1397 بود از ساعت 15 در سالن سوره حوزه هنری قم به روی صحنه رفت. سوگند شکاری در این نمایش برای نخستین بار در مقابل تماشاچیان به روی صحنه رفتند. در این اجرا زهرا قربانی رضوان و فرزانه زکی از هنرجویان دوره‌های پیشین کارگاه اولین تجربه نیز حضور داشتند.

پس از اجرای نمایش و در سالن آسمان حوزه هنری قم جلسه نقد و بررسی این اثر نمایشی با حضور علی فرحناک کارگردان و بازیگر تئاتر برگزار شد. وی در سخنانش متذکر شد که توجه نکردن به جزئیات صحنه می‌تواند به نمایش آسیب بزند. فرحناک در ادامه به تحلیل شخصیت‌های نمایش اجرا شده پرداخت و یادآور شد استفاده از تضاد، عاملی برای جلب توجه مخاطب است که هم در میزانسن، هم بازیگری و ... کارآیی دارد. وی در پایان خاطر نشان کرد که کارگردان با میزانسنی که می‌دهد کمک به بیان شخصیت‌ها می‌کند.

 

ارسال نظر