نمایش «سعید، سرباز، سعید» اجرا و نقد شد

نمایش «سعید، سرباز، سعید» اجرا و نقد شد
نمایش «سعید، سرباز، سعید» نوشته محمد اسکندرزاده به کارگردانی عباس جلالی‌پور با حضور هنرجویان، هنرمندان تئاتر قم و داوران پنجمین جشنواره تئاتر کارگاه اولین تجربه برگزار شد.
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴
کد خبر :  ۲۴۴۲۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، نمایش «سعید، سرباز، سعید» نوشته محمد اسکندرزاده به کارگردانی عباس جلالی‌پور با حضور هنرجویان، هنرمندان تئاتر قم و داوران پنجمین جشنواره تئاتر کارگاه اولین تجربه برگزار شد. در این اجرا که روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه 1397 از ساعت 16 و 30 دقیقه در سالن سوره حوزه هنری استان قم به روی صحنه رفت، مهدی کاشی برای نخستین بار در مقابل تماشاچیان به روی صحنه رفتند. در این اجرا محمد‌علی محققی از هنرجویان دوره‌های پیشین کارگاه اولین تجربه نیز حضور داشتند.

پس از اجرای نمایش و در سالن آسمان حوزه هنری قم جلسه نقد و بررسی این اثر نمایشی با حضور علی فرحناک کارگردان و بازیگر تئاتر برگزار شد. نشست با پرسش و پاسخ میان هنرجویان و کارگردان نمایش درباره شخصیت‌ها و متن نمایشنامه آغاز شد.

علی فرحناک منتقد این نشست نیز در ابتدای سخنانش خاطر نشان کرد: «کارگردان برای خلق شخصیت و دیدنش نیاز دارد که اطراف آن را نیز ساخته و پرداخته کند.»

وی در ادامه گفت: «بازیگر باید بداند که خطرناک‌ترین موقعیت برایش این است که فکر کند به تماشاگر احاطه دارد و دچار خودشیفتگی نشود.»

علی فرحناک در پایان سخنانش افزود:«بازیگر باید هر آنچه را تمرین کرده روی صحنه اجرا کند و حق اضافه‌گویی یا کم‌گویی به هر دلیلی را ندارد.»

 

ارسال نظر