مدیر حوزه هنری دیجیتال در دیدار با فعالین فرهنگی عرصه فضای مجازی در قم بیان کرد:

حوزه هنری به‌دنبال شکستن انحصار در تولید محتوا است.

حوزه هنری به‌دنبال شکستن انحصار در تولید محتوا است.
علی کاشفی‌پور مدیرکل حوزه هنری دیجیتال، همراه با جمعی از کارشناسان این مرکز و مجدالدیدن معلمی رئیس حوزه هنری استان قم روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1397 با جمعی از فعالین عرصه مجازی در قم دیدار و گفتگو کردند.
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر :  ۲۴۶۶۶

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، علی کاشفی‌پور مدیرکل حوزه هنری دیجیتال، همراه با جمعی از کارشناسان این مرکز و مجدالدیدن معلمی رئیس حوزه هنری استان قم روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1397 با جمعی از فعالین عرصه مجازی در قم دیدار و گفتگو کردند. این جمع از موسسه زمانه آفرینش‌های نوین، موسسه فرهنگی هنری خواجه نصیرالدین طوسی و موسسه نرم‌افزاری فدک بازدید کردند و با عملکرد، محتوای تولید شده و دوره‌های آموزشی و کارگاهی سواد رسانه در این مراکز آشنا شدند.

مدیر کل حوزه هنری دیجیتال در این دیدارها با بیان این نکته که حوزه هنری دیجیتال، صرفاً حوزه هنری IT نیست، خاطر نشان کرد: «باید به سمت مشارکت و هم‌افزایی برویم و دستگاه‌ها به‌دنبال مشارکت با یکدیگر باشند تا در این زمینه هم‌افزایی اتفاق بیفتد. برخی دستگاه‌ها باید از شیوه سنتی صفر تا صد تولید تا اجرا دست بردارند و شیوه‌های جدید را جایگزین کنند.»

وی با بیان این نکنه که باید ابعاد اقتصادی پروژه‌ها را در نظر گرفت خاطر نشان کرد:«حوزه هنری یک CP و مرکز بزرگ تولید و محتوا است و دیگران می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند. مجموعه منابع محتوایی در حوزه هنری کم نیست، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه هنری را برای خروجی مناسب در اختیار می‌گذاریم تا انحصار در تولید محتوا شکسته شود.»

کاشفی‌پور همچنین گفت: «از برنامه، ایده و طرح‌های مشخص، در حد منابع حوزه هنری حمایت می‌کنیم.»

وی عمده راهکار و روش برای پیشرفت فعالین فرهنگی عرصه سواد رسانه‌ای را مخاطب شناسی و عرضه که شامل پخش، بازار و توزیع می‌شود دانست. بحث و گفتگو پیرامون دغدغه‌های فعالین فرهنگی عرصه فضای مجازی از دیگر بخش این دیدارها بود.

ارسال نظر