گرامی‌داشت استاد شریف صادقی در محفل مهر و ماه

گرامی‌داشت استاد شریف صادقی در محفل مهر و ماه
سی‌اُمین محفل شعر مهر و ماه با بزرگداشت شاعر پیشکسوت قم مرحوم محمود شریف صادقی و ضیافت افطار شاعران قم همراه شد.
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر :  ۲۵۸۷۲

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، سی‌اُمین محفل شعر مهر و ماه با بزرگداشت شاعر پیشکسوت قم مرحوم محمود شریف صادقی و ضیافت افطار شاعران قم همراه شد. در این محفل که با حضور اساتید، پیشکسوتان و شاعران جوان قم در سالن سوره حوزه هنری استان برگزار شد، ابتدا محمد جواد قیاسی شاعر جوان قمی به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت. سپس سید محمدجواد شرافت مجری و کارشناس محفل شعر و ماه از شاعران جوان حاضر در سالن سوره دعوت کرد تا آخرین سروده‌های خود را قرائت کنند.

محمدمعین پوریلان، صدرا کاوه، عاطفه جوشقانیان، سید حسین میری، راضیه جبه‌داری، عباس جواهری رفیع، زهرا بختیاری‌نژاد، محمدحسین مهدویان، مریم سادات حسینی، محمد صبوری، سمانه خلف‌زاده، محسن کاویانی و سعید مبشر شاعرانی بودند که به شعرخوانی پرداختند.

در بخش دوم برنامه اساتید و پیشکسوتان شعر قم به سخنرانی درباره شخصیت هنری و جایگاه ادبی مرحوم محمود شریف صادقی پرداختند. رضا فلاح از شاعران پیشکسوت و رئیس مجمع نغمه‌سرایان آل محمد (ص) استان قم، علی خالقی، محمد موحدیان، فضل‌الله مطهری از جمله اساتید و شاعران پیشکسوت استان قم به بیان خاطراتشان از مرحوم شریف صادقی پرداختند. در ادامه محمدعلی مجاهدی پدر شعر آیینی به سخنرانی درباره شعر و اندیشه مرحوم شریف صادقی پرداخت و با بیان ویژگی‌های ادبی شعر شریف صادقی او را شاعری نکته سنج، دقیق و زیبا دانست که تمام زندگی‌اش را صرف شعر و هنرش کرده‌است.

پس از آن با حضور استاد مجاهدی و مجدالدین معلمی رییس حوزه هنری استان قم، تابلویی از اشعار مرحوم شریف صادقی به خانواده وی تقدیم شد.

پایان بخش این محفل نغمه‌سرایی داود چاوشی بود. چاوشی با انتخاب غزلی مهدوی از مرحوم شریف صادقی لحظات پایانی این مراسم را به ذکر حضرت صاحب الزمان(عج)  اختصاص داد. با پایان مراسم شاعران جوان استان در کنار اساتید و پیشکسوتان شعر قم بر سرسفره افطار نشستند.

 

ارسال نظر