رئیس حوزه هنری استان قم در گفتگو با روزنامه اقتصاد آینده با بیان اینکه اگر تمام دستگاههای دولتی و حمایتی نیز کنار بکشند ادبیات قم به تولید خود ادامه خواهدداد، تصریح کرد: «قمپز، مهر و ماه و عصرانه داستان و نقد و نظر محفلهایی هستند که شعرا و نویسندگان در آن میتوانند آثار خود را در یک فضای تخصصی در حوزه هنری قم ارائه دهند؛ در این جلسات نقد داستان، نقد شعر و نقد متن نوشته شده را نیز انجام میشود.»
مجدالدین معلمی با اشاره به اینکه در بعد هنرهای تجسمی ورود نمایشگاهی داریم، یادآور شد: «در عرصه دفاع مقدس کاریهای بسیار کمی داشتیم و کیفیت کارهایی انجام شده نیز چشمگیر و متناسب با فضای شهر نبود ولی جمعی را در این راستا آموزش دادیم که امیدواریم امسال 10 کتاب فاخر دفاع مقدس، که از خاطرات فعالین دفاع مقدس است توسط این افراد منتشر شود.»
استان قم، چهارمین استان پرفروش فیلم به «وقت شام» بود
وی با اشاره به اینکه فروش فیلم «به وقت شام» در استان قم رتبه چهارم کشوری را به دستآورد، عنوان کرد: «این اتفاق درحالی رقم خورد که در استان قم تنها 700 صندلی فعال داریم و بیشتر سینماها یا ظرفیت خوبی ندارند و یا قدیمی هستند ولی استان قم توانست بعد از استانهای تهران، اصفهان و مشهد پرفروشترین استان برای «فیلم به وقت شام» باشد که این موضوع نشان میدهد اگر تولید اثری متناسب با فضای فرهنگی کشور انجام شود استقبال مردم نیز خوب خواهد بود.»
رئیس حوزه هنری استان قم از رکوردشکنی انیمیشن «فیل شاه» در عرصه فروش یاد کرد و گفت: «اگر برای کودک نیز تولید مطلوب و با کیفیت انجام شود خانوادهها همراه با کودکان خود به سینماها میآیند ولی اگر اثر خوبی تولید نشود، خاطره خوبی از سینما در ذهن مردم نخواهد ماند و دیگر مردم به راحتی به سینما اعتماد نخواهند کرد.»
وی با بیان اینکه علاوهبر تقویت در زمینه حمایت از هنر، هنرمند نیز باید متناسب با دغدغه و نیازهای مردم تولید اثر کند، مطرح کرد: «حوزه هنری وظیفه و رسالت آموزش و تولید را دنبال میکند و تفاوتش با ارشاد در تولید و آموزش مستقیم است و ورودی در عرصه اخذ مجوز و نظارت ندارد.»
معلمی با اشاره به اینکه مسائل مالی و حمایتی دولت تاثیر بسیاری در فعالیت حوزه هنری دارد، خاطرنشان کرد: «اگر بعد مالی کاهش یابد و تقویت نشود تولید نیز کاهش پیدا میکند؛ متناسب با آسیب شناسی که از فضای شهر داشتیم در برخی از رشتهها ورود آموزشی در برخی از رشتهها ورود ترویجی و در برخی دیگر نیز ورود تولیدی داریم.»