استقبال از برگزاری ورکشاپ «افق‌های نوین تئاتر امروز»

استقبال از برگزاری ورکشاپ «افق‌های نوین تئاتر امروز»
ظهر سه‌شنبه 13 شهریور ماه 1397 ورکشاپ «افق‌های نوین تئاتر امروز» با حضور دکتر سعید اسدی مدرس و محقق تئاتر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد.
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر :  ۲۸۹۳۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، ظهر سه‌شنبه 13 شهریور ماه 1397 ورکشاپ «افق‌های نوین تئاتر امروز» با حضور دکتر سعید اسدی مدرس و محقق تئاتر و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد. در ابتدای این ورکشاپ که از جمله ورکشاپ‌های بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم است، سعید اسدی بر این نکته تاکید کرد که تئاتر، هنر اجرا است و اجرا به معنای ساختن اکنونی است که از افق‌ها آینده شکل می‌گیرد.

مدیر مجموعه تئاتر شهر با تاکید بر کنش تئاتر (رویداد تئاتر)، لزوم شناخت گذشته و نیز تحولات مختلف تکنولوژی و شیوه زندگی افراد متذکر شد: «تئاتر ما باید بتواند خود را با جهان امروز وفق داده و باس جریان‌های روز تئاتر تعامل و از آن بهره ببرد.»  

اسدی سپس با ذکر نمونه‌هایی به تشریح برخی شاخصه‌های جریان‌های نوین تئاتر که ملهم از عصر جدید است، مانند گسترش فضای مجازی،  شبکه‌های اجتماعی در تئاتر شبکه محور و گزین گویه (نشان دادن بخشی از اتفاق) پرداخت و متذکر شد: «باید همیشه به این تکنیک که همه چیز ساختارمند و قابل درک برای مخاطب باشد پایبند بود.»

وی موضوعاتی که مبتلا به جامعه نوین است از جمله بحران زبان، مهاجرت و فاصله‌های آموزشی نسلی را از دیگر عواملی دانست که می‌تواند افق تئاتر نوین را شکل دهد. 

این مدرس دانشگاه در پایان سخنانش احترام به مخاطب و ایجاد لذت زیبایی‌شناسانه را به عنوان اصلی مهم در تولید نمایش به حاضران یادآور شد.

شایان ذکر است که روزهای 14 و 15 شهریور ماه و از ساعت 11 تا 13 نشست‌های تخصصی تئاتر با عنوان «وقتی از تئاتر حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم» و «نقش حرکت و بدن در بازیگری» با حضور میلاد اکبر نژاد و سعید داخ در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار خواهد شد. سلسله ورکشاپ‌های بیستمین جشنواره تئاتر استانی قم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه هنری قم برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر