ورکشاپ "آگاهی بازیگر از طراحی صحنه" برگزار شد

ورکشاپ
شامگاه ‌شنبه 12 آبان ماه 1397 ورکشاپ "آگاهی بازیگر از طراحی صحنه" با حضور مهدی نیک‌روش طراح صحنه و مدرس دانشگاه و هنرجویان کارگاه اولین تجربه در سالن سوره حوزه هنری قم برگزارشد.
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر :  ۳۰۱۹۲

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، شامگاه ‌شنبه 12 آبان ماه 1397 ورکشاپ "آگاهی بازیگر از طراحی صحنه" با حضور مهدی نیک‌روش طراح صحنه و مدرس دانشگاه و هنرجویان کارگاه اولین تجربه در سالن سوره حوزه هنری قم برگزارشد. در ابتدای این ورکشاپ مهدی نیک‌روش تغییرات صحنه، دکور و سالن‌های اجرای تئاتر را از یونان باستان تا قرون وسطی بررسی نمود.

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین وظایف بازیگر را  شناخت دکور و صحنه و ارتباط با آن دانست و گفت: «در غیر این صورت بازیگر با صحنه بیگانه خواهد بود و بازیش دلچسب و خوب نخواهد شد و در اجرا دچار مشکل خواهدشد.»

نیک‌روش در ادامه افزود: «یک کارگردان باید ایده و طرحی نو در طراحی صحنه داشته‌باشد تا کارش خلاقانه باشد. در واقع ایده‌های کارگردان است که به کمک طراح صحنه می‌آید، نه بالعکس.»

وی اهمیت طراحی صحنه را در این دانست که گاه ممکن است در اثر نمایشی تعیین تکلیف کند و کار را به سمت و سوی دیگری ببرد. نیک‌روش در پایان خاطر نشان کرد: «اجرای تئاتر ملزوم به سالن، نور، پرده ، موسیقی و... نیست و هر جایی می‌توان تئاتر اجرا کرد و از طریق اجرا به مردم آموزش داد و این وظیفه هنرمندان تئاتر است که سطح فرهنگ و سلیقه مردم و تماشاگر را بالا ببرند.»

 

ارسال نظر