نشست صمیمی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم با رئیس و کارشناسان حوزه هنری استان

نشست صمیمی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم با رئیس و کارشناسان حوزه هنری استان
عصر یکشنبه 30 دی ماه 1397 مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم از حوزه هنری قم بازدید کرد و در جمع رئیس و کارشناسان این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
کد خبر :  ۳۵۲۴۳

عصر یکشنبه 30 دی ماه 1397 مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم از حوزه هنری قم بازدید کرد و در جمع رئیس و کارشناسان این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، عصر یکشنبه 30 دی ماه 1397 مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم از حوزه هنری قم بازدید کرد و در جمع رئیس و کارشناسان این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

هنر ظرفیت بسیار گسترده و تاثیرگذاری عمیقی دارد

در ابتدای جلسه سید مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری قم ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام عزت زمانی و همراهانش و تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار امیدواری کرد با حضور رئیس جدید سازمان تبلیغات قم، ارتباط دو نهاد مستحکم‌تر و مداوم‌تر از گذشته باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم معظم رهبری که؛ هنر یک عطیه الهی‌ست که خداوند به هر کسی عطا نمی‌کند، گفت: «هنر ظرفیت بسیار گسترده و تاثیرگذاری عمیقی دارد. گوهر هنر نیاز به مراقبت دارد و باید به هنر و هنرمند نگاه خاصی داشت.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: « هنر نافذ است و در لایه‌های زیرین ذهن ماندگار می‌شود. هنر پیامی‌ست که به سرعت از مرحله احساس و عقل می‌گذرد و به دل می‌نشیند و هر چند از جنس احساس است اما برای عقل هم موجه است و آن را هم درگیر می‌کند.»

وی در ادامه وظیفه حوزه هنری را جذب و پرورش استعدادهای هنری و تولید آثار فاخر دانست و تصریح کرد: « تبلیغ انقلاب اسلامی و پیام آن به زبان هنر وظیفه حوزه هنری است.»

نگاه سازمان در دور جدید، سازمان برای مردم است

در ادامه حجت لاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی در سخنانی به رویکرد سازمان تبلیغات قم پرداخت و گفت: «نگاه سازمان در دور جدید، سازمان برای مردم است. بنده معتقد به نیروی مردم به معنای واقعی کلمه هستم. چنانچه رهبری فرمودند که هنر را دریابید که واقعا کار انجام می‌دهد و اصرا دارند که کار را به مردم واگذار کنیم مردم خود می‌دانند چه کنند. امکانات و ظرفیت‌های سازمان در دور جدید در اختیار هنرمندان و مردم است.»

وی با تاکید بر این نکته که قم باید مرکز هنر و رسانه باشد تصریح کرد: « این یک آرزو نیست یک واقعیت است و این ظرفیت در قم وجود دارد. باید جبهه تشکیل داد، از سازمان‌ها و نهادها آنقدرها کاری بر نمی‌آید. تمام امکانات سازمان باید در اختیار مردم و جبهه فرهنگی باشد. قم باید مرکز قرارگاه اجتماعی دینی باشد.»  

 

 

 

حجت لاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم

 

سید مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان قم

ارسال نظر