حسن بیاتانی مهمان محفل مهر و ماه شد

حسن بیاتانی مهمان محفل مهر و ماه شد
سی و نهمین محفل شعر مهر و ماه با حال و هوای ایام فاطمیه، شامگاه چهارشنبه 3 بهمن ماه 1397 با حضور حسن بیاتانی و محمد جواد شرافت از شاعران شناخته شده آئینی و دیگر شاعران جوان استان برگزار شد.
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر :  ۳۵۳۲۶

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، سی و نهمین محفل شعر مهر و ماه با حال و هوای ایام فاطمیه، شامگاه چهارشنبه 3 بهمن ماه 1397 با حضور حسن بیاتانی و محمد جواد شرافت از شاعران شناخته شده آئینی و دیگر شاعران جوان استان برگزار شد. مهر و ماه سی و نهم با گفتکوی شرافت مجری کارشناس محفل و حسن بیاتانی مهمان برنامه و دبیر سایت ادبی "آیات غمزه" آغاز شد. بیاتانی در سخنانش به نخستین تجاربش در دنیای شعر از جمله انتشار سه مجموعه شعرش؛ "حافظ ما"، "آقایی که شما باشی" و "کهکشان راه نیلی" پرداخت. وی با اشاره به تغییر فضای اشعارش پس آشنایی با زبان شعر معاصر از شاعران خواست تا دلیل روی آوردنشان به شعر را از یاد نبرند. بخش اصلی محفل مهر و ماه به شعرخوانی شاعران جوان استان اختصاص یافت. در این شب 26 شاعر قمی آثارشان را قرائت کردند که اغلب اشعار در حوزه شعر فاطمی و آئینی بود.

عاطفه خرمی، سید امیرحسین صالحی، طاهره سادات ملکی، علی محمودی، نرجس حسین‌پور، حسین صادقی‌فر، احمد رضا نادری، مریم بسحاق، سید سکندر حسینی، نرجس میرفیضی، محمد میرزایی بازرگانی، علیرضا صبوری، صدرا کاوه، معصومه سادات حسینی، امیرعباس بختیاری، سید ابوالقاسم غضنفری، مصطفی نصیری، مایرَم تکیه‌ای، محمد محمودآبادی، مرتضی فاتحی‌نسب، تکتم‌سادات حسینی، سید امیرحسین خوشرو، هادی قاسمی، ابراهیم زمانی، احمدجواد نوآبادی و محمد شهریاری شاعرانی بودند اشعارشان را برای حضار خواندند.

در میانه شعرخوانی شاعران، محمدجواد شرافت به رویدادهای ادبی استان از جمله فراخوان چهلمین محفل قمپز که تا 10 بهمن ماه 1397 مهلت ارسال اثر دارد، اشاره کرد. همچنین شعرخوانی غلامرضا اطلاقی _از شاعران سال‌های گذشته شهر قم_ در پانزدهمین محفل شعر شکوفه‌های خیال که آذرماه سال ۸۳ برگزار شده بود، بر روی پرده به نمایش درآمد تا خاطرات جمعی از حاضران تجدید شود.

در پایان نیز آقایان مرتضی فاتحی‌نسب و امیرعباس بختیاری با رای حاضران به عنوان شاعران برگزیده سی و هشتمین محفل شعر مهر و ماه انتخاب شدند و با اهدای تندیس مهر و ماه و هدیه نقدی از آنها تقدیر شد.

 

 

ارسال نظر