اکران و نقد انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 در حوزه هنری قم

اکران و نقد انیمیشن شگفت‌انگیزان 2 در حوزه هنری قم
عصر دوشنبه 15 بهمن ماه 1397 انیمیشن "شگفت انگیزان 2" در سالن سوره حوزه هنری قم اکران و با حضور کارشناسان و علاقمندان نقد و بررسی شد.
سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر :  ۳۵۶۱۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، عصر دوشنبه 15 بهمن ماه 1397 انیمیشن "شگفت انگیزان 2" در سالن سوره حوزه هنری قم اکران و با حضور کارشناسان و علاقمندان نقد و بررسی شد.

نقد فنی یک اثر

پس از اکران فیلم و در ابتدای بخش نقد و تحلیل، فرهاد منفرد کارشناس انیمیشن به معرفی اثر اکران شده پرداخت و گفت: «بوجه تقریبی این انیمیشن 200 میلیون دلار بوده که تاکنون 1.243 میلیارد دلار فروش داشته و به همراه محصول دیگری از شرکت پیکسار و دیزنی یعنی "رالف خرابکار "2 نامزد جایزه انیمیشن اسکار 2019 است.»

منفرد با اشاره به کسب امتیاز 80 از 100 این انیمیشن در سایت "متاکرتیک" که محل امتیازدهی متخصصین است، افزود: «با یک نگاه ساده در لیست عوامل تولید این انیمیشن  به تعداد 600 نفری تیم تولید در بخش‌های مختلف پی‌ می‌بریم که نشان‌دهنده حجم کار صورت گرفته است.»

وی هدایت بازیگر صداپیشه توسط کارگردان اثر را بخش مهمی از پروسه تولید ارزیابی کرد و با پخش ویدئویی از پشت صحنه تولید این انیمیشن به بخش نقد فنی پایان داد.

ابرقهرمانانی از جنس مردم

در ادامه محمدرضا آزاد کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و مدرس دانشگاه به نقد محتوایی اثر پرداخت و خاطر نشان کرد: «فیلم شگفت انگیزان2 تلاشی مجدد، بعد از 14 سال گذشت زمان از قسمت اول است که با رویکری جامع‌تر به موضوع ابر قهرمان می‌پردازد .»

آزاد سپس به بررسی اهمیت ابر قهرمان‌ها در دنیای امروز پرداخت و گفت: «این فیلم مبتنی بر القائ تفکری است که در دنیای امروز باید هر کس با توجه به توانایی‌های فردی در خدمت شکل‌دهی جهان و اتوپیا یا آرمان شهر خود باشد. القاء اینکه این مردم هستند که باید در قالب‌های مردم نهاد خود را مسئول اصلاح امور بدانند و در میسر اصلاح امور به ابر قهرمانان یا ناجیانی از جنس مردم نیاز است. البته فلیمساز مدل‌های مد نظر خود را مطرح می‌نماید.»

وی به رسانه‌ها در جهان امروز، نگاه فیلمساز به رسانه و جریان مسخ کردن انسان‌ها اشاره کرد و ابعاد مختلف این جریان در فیلم را بررسی نمود. محمدرضا آزاد همچنین با زنانه خواندن این انیمیشن، جایگاه خانواده و کارکرد هر کدام از اعضاء آن را بررسی و با مصادیقی از این فیلم منطبق نمود. این مدرس دانشگاه دلالت‌های ضمنی فیلم به تربیت فرزندان، خانواده و روابط خانوادگی، سبک زندگی و تغذیه مناسب را تحلیل و به تداخل و انطباق آن با فرهنگ ایرانی و اسلامی اشاره کرد.

 

ارسال نظر