شب خاطره انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

شب خاطره انقلاب اسلامی در قم برگزار شد
عصر سه‌شنبه 23 بهمن ماه 1397 شب خاطره "انقلاب اسلامی" با حضور حاج عباس یزدی از مبازرین دوران انقلاب، در قم برگزار شد.
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر :  ۳۵۷۵۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، عصر سه‌شنبه 23 بهمن ماه 1397 شب خاطره "انقلاب اسلامی" با حضور حاج عباس یزدی از مبازرین دوران انقلاب، در قم برگزار شد.

در این شب خاطره که در سالن علامه مجلسی موسسه دارالحدیث برگزار شد، حاج عباس یزدی از خاطرات خود در دوران انقلاب و وقایع و مبارزات آن عصر، به‌ویژه اتفاقات خیابان چهارمردان که بستر اصلی اعتراضات در شهر قم بود، گفت. وی به شهادت شیخ علی اوسطی که بخاطر پرتاب سنگ به سمت نیروهای نظامی در جریان تظاهرات به "شیخ سنگ قلاب" مشهور ‌شده‌بود، اشاره کرد. یزدی در ادامه وقایع روز 19 دی سال 1356 را مرور کرد و از حادثه شهادت یک نوجوان مبارز در این روز گفت. وی در پایان سخنانش به شعارها و شعرهایی که جمعیت معترضان در جریان تظاهرات سر می‌دادند، اشاره کرد.

در ادامه رضا یزدانی برگزیده جشنواره شعر انقلاب و شعر جوان سوره، اشعاری با مضامین انقلابی را در جمع مسئولین و دانشجویان حاضر در سالن قرائت کرد. پایان‌بخش این برنامه اکران فیلم سینمایی "سرو زیر آب" بهترین فیلم با نگاه ملی سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر، بود. این شب خاطره به همت حوزه هنری استان قم و دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

 

 

 

ارسال نظر