رئیس حوزه هنری استان قم درنشست رسانه‌ای هفته هنر انقلاب اسلامی بیان کرد:

هنر از پایه‌های اصلی تمدن‌سازی‌ست.

هنر از پایه‌های اصلی تمدن‌سازی‌ست.
در نشست رسانه‌ای رئیس حوزه هنری استان قم که صبح دوشنبه 19 فروردین ماه 1398 در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد، برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در قم اعلام شد.
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
کد خبر :  ۳۶۵۹۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری قم، در نشست رسانه‎ای رئیس حوزه هنری استان قم که صبح دوشنبه 19 فروردین ماه 1398 در سالن سوره حوزه هنری قم برگزار شد، برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در قم اعلام شد. در ابتدای این نشست سید مهدی سیدین‌نیا به توانمندی‌های شهر قم در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و این شهر را از نظر نیروی انسانی بسیار غنی دانست. وی در ادامه در تبیین نقش هنر در تمدن خاطر نشان کرد: «معادلات جهان در حال تغییر است و تمدن‌ها و قدرت‌ها در حال جابجایی هستند. ما در این عرصه صاحب جایگاه و رشد نمی‌شویم مگر با رشد عقول. وقتی عقول رشد می‌کند مدیریت آسان‌تر و فهم حقیقت راحت‌تر می‌شود و انسان‌ها راحت‌تر و بهتر زندگی می‌کنند.»

رئیس حوزه هنری قم تمدن را یک فرآیند دانست که باید روند آن به طور کامل طی شود. وی تصریح کرد: «برای موفقیت در فرآیند تمدن‌سازی باید به تقویت بنیان‌های فرهنگی و تربیت انسان‌هایی با روحیه مقاوم پرداخت. در حوزه تمدنی کسانی موفق هستند که روحیه مقاومی داشته‌باشند. وقتی انسان بر سختی‌ها غلبه می‌کند موفق به حل مسئله و مشکلات می‌شود و می‌تواند مسیر تمدن‌سازی را بپیماید.»

سیدین‌نیا در ادامه افزود: «هنر از پایه‌های اصلی تمدن‌سازی‌ست و یکی دیگر از این پایه‌ها اخلاق است هر چه اخلاق محکم‌تر باشد آن تمدن استوارتر است.»

وی با اشاره به آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: «سرمایه‌گذاری در عرصه هنر انقلاب اسلامی رمز تمدن‌سازی در این حوزه است. البته پولی که می‌آید و صرفا هزینه می‌شود نمی‌تواند پایه‌های تمدنی را بسازد بلکه سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر است که ما را در این مسیر موفق می‌کند. اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری انجام نشود فعالیت‌هایمان تبدیل به سرگرمی می‌شود.»

سید مهدی سیدین‌نیا در ادامه سخنانش به معرفی برنامه‌های حوزه هنری استان قم که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی تدارک دیده شده‌، پرداخت. این برنامه‌ها در جدول زیر، بر اساس عنوان، زمان، مکان و توضیحات تنظیم و دسته‌بندی شده‌است.

 

ارسال نظر