روح الله داوری

روح الله داوری
معاون فرهنگی هنری
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
کد خبر :  ۳۷۱۳۴

روح الله داوری
متولد ۱۳۵۸ - لیسانس مدیریت

فعالیت خود را از سال ۷۷در موسسه فرهنگی راویان فتح به عنوان دستیار تصویربردار هم زمان با گذراندن دوره مقدس سربازی آغاز نمود؛پس از آن در صدا و سیمای مرکز قم با همکاری در دو مجموعه تلویزیونی وارد این عرصه شدپس از گذراندن دوره های آموزشی به عنوان تصویربردار جذب مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما شد. به واسطه این مرکز در دوره های آموزشی تصویربرداری دانشکده صدا و سیما شرکت کرده و افتخار شاگردی اساتیدی چون استاد اسفندیار شهیدی را دارد.
همکاری با مرکز پژوهشها تا سال ۹۰ ادامه داشت.
از سال ۸۴ به عنوان اولین مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان قم این واحد را راه اندازی نموده و تا هم اکنون این مسیولیت را برعهده دارد و در مدت تصدی ایشان بیش از ۶۵ فیلم تولید شده و بیش از ۲۰جایزه ملی کسب شده است.
در کنار مسوولیت در حوزه هنری کار تصویربرداری را دنبال کرده از سوابق کاری ایشان میتوان به تصویربرداری چندین مجموعه ترکیبی و مستند برای شبکه های مختلف سیما اشاره کرد از جمله مجموعه ۶۰قسمتی "امامزادگان ایران "و "صمیمانه " برای شبکه سه و مجموعه "مشق انتظار" برای شبکه دو سیما
تصویربرداری بیش از ۶۰ عنوان مستند و نماهنگ
تصویربرداری بیش از ۴۰عنوان فیلم کوتاه که بعضا از فیلمهای فاخر بوده و جوایز ملی و بین المللی زیادی کسب کرده اند
کسب جایزه تصویربرداری از جشنواره سینمای جوان
ساخت ۲فیلم کوتاه و کسب جایزه از جشنواره منطقه ای سینمای جوان و راهیابی به بخش مسابقه جشنواره رویش ,فیلم کوتاه تهران و...از دیگر فعالیتهای ایشان میباشد.
ساخت بیش از ۳۰نماهنگ و مستند که کار تصویربرداری و بعضا تدوین آنها را نیز شخصا انجام داده و در این راستا جایزه بهترین صداگذاری برای انیمیشن "مترسک" را نیز کسب نموده است.

ارسال نظر