تقدیر از ابراهیم حاتمی‌کیا در قم

تقدیر از ابراهیم حاتمی‌کیا در قم
عصر سه‌شنبه 25 اردیبهشت ماه 1397 پس از اکران فیلم سینمایی «به وقت شام» از ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان این فیلم در سالن سینما تربیت قم تقدیر شد.
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
کد خبر :  ۲۴۶۹۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان قم، عصر سه‌شنبه 25 اردیبهشت ماه 1397 پس از اکران فیلم سینمایی «به وقت شام» از ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان این فیلم در سالن سینما تربیت قم تقدیر شد. این مراسم در میانه‌ی دو سانس اکران فیلم سینمایی «به وقت شام» و با حضور فرمانده لشکر زینبیون، رئیس ستاد ائمه جمعه قم، قائم مقام تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، رئیس حوزه هنری استان قم، مادر شهیدان زین الدین و مخاطبان این فیلم برگزار شد.

در ابتداء ابراهیم حاتمی‌کیا در سخنانی از استقبال مردم قم از اکران آخرین ساخته‌اش تشکر کرد و گفت: «شکر خدا در شهری هستم که همیشه برای زیارت می‌آمدم و این نوبت برای دیدن فیلم هم آمدم. شنیده بودم که در قم از به وقت شام بسیار استقبال شده از این جهت دلم می‌خواست که زودتر به قم بیایم. قسمت این بود که شروع اکران فیلم را در مشهد و پایانش را در قم داشته‌باشیم. در این دو ماه و اندی زمان اکران، انرژی‌ بسیاری زیادی به من داده‌شد. در شهری مثل قم بیشتر از همه. جاهایی دست و پایم لرزیده که آیا می‌توانم پاسخگوی محبت عزیزان باشم؟»

وی با ابراز رضایت از حضور روحانییون و اقشار مذهبی در سینما برای دیدن فیلم «به وقت شام»، گفت: «این آرزوی من بوده که عزیزان روحانی تشریف بیاورند به سینما. اوایل جنگ آقای ملاقلی‌پور فیلمی ساخته بود درباره‌ی جنگ، یادم است که سینما پر بود از جمعیتی که کمتر در سینما دیده می‌شد. مانند زنان چادری و روحانیون. من آن موقع که بیست و دو، سه سالم بود از دلم گذشت و آرزو کردم که این فضا را در فیلم‌های خودم هم ببینم. خوب تلاش کردیم و الحمدالله شاهد این حضور بودیم. نه تنها در قم و شهرهای مذهبی که در شهرهای دیگر کشور هم حضور اینچنینی داشتیم.»

حاتمی‌کیا در ادامه افزود: «بعضی شیطنت کردند و از این اتفاق تعبیری داشته‌اند و گفته‌اند الحمدالله متدینین پایشان بیشتر به سینما باز شد. البته منظورشان این نبود، آنها که سینما می‌رفتند متدین نبودند. می‌خواستند بگویند که آن طیفی که سینما برایشان کم می‌گذارد الان بیشتر در سینما هستند.»

وی همچنین از شهدای مدافع حرم یاد کرد و گفت: « از خرمشهر که 30 سال پیش در آن جنگ بود و متاسفانه همچنان هم جنگ را بر در و دیوار شهر می‌بینید مدافعانی به سوریه می‌روند. از شهری که یکی از بهترین نمونه‌های مدیریت این کشور است، که چطور می‌شود کار نکرد و یک شهر به صورت یک موزه جنگ باقی بماند. خجالت می‌کشم از شهری با این مختصات که این همه مشکلات دارد و هزار دلیل دارد که قهر کند از این نظام اما می‌بینید که از همین شهر عازم می‌شوند و همین شهرها بازهم شهید می‌دهند.»

حاتمی‌کیا در ادامه به شهدای لشکر زینبیون اشاره کرد و گفت: «زبانم قاصر می‌شود وقتی می‌شنیدم که این شهدای زینبیون چه مرارت‌ها می‌کشیدند برای آمدن به منطقه. برای اینکه جهاد کنند، با وجود تمام مشکلاتی که داشتند. همین زینبیونی که خیلی‌هایشان الان در این شهر هستند و آرمیده‌اند. انشالله وقتی می‌روید به سمت حرم حضرت معصومه(س) و آن جایگاه مقدس من را هم یاد کنید که عاقبت بخیر شوم. برای من بخواهید که مصمم باشم آنچه را که حق هست بگویم و خون این شهدا را فراموشم نکنم.»

در ادامه از مادر شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین دعوت شد تا به روی سن بیاید. وی در سخنانی کوتاه گفت: «آمدم تا تشکر کنم از کارگردانی که این فیلم جالب را کارگردانی کرده‌است. خدا در قرآن کریم می‌فرماید؛ کسانی که مومن هستند، با من معامله کنند. در این معامله جان و مالشان را با من معامله کنند، من بهشت را به آنها می‌دهم. این در سه کتاب آسمانی آمده، در تورات و انجیل و قرآن هست؛ کسانی که در راه خدا می‌کشند و کشته می‌شوند، من بهترین‌ها را به آنها می‌دهم. خدا این وعده را داده‌است و چه کسی بهتر از خدا به وعده‌اش عمل می‌کند؟»

مادر سردار شهید مهدی زین‌الدین در ادامه افزود: «پای من به سینما باز نشده بود، تا امروز که خیلی دوست داشتم این فیلم را ببینم و تشکر می‌کنم از استاد و کارگردان خوب آقای حاتمی کیا بخاطر کارگردانی این اثر.»

در ادامه با حضور فرمانده لشکر زینبیون، رئیس ستاد ائمه جمعه قم، قائم مقام تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، رئیس حوزه هنری استان قم و مادر شهیدان زین‌الدین بر روی سن و با اهدای هدایایی از جمله پرچم متبرک لشکر زینبیون به بارگاه حضرت زینب(س)، از ابراهیم حاتمی‌کیا تجلیل شد. 

 

 

ارسال نظر